Ne damo naše autoceste

guzva izlaz sa autoputa zagreb-lucko

NEKOLIKO SATI ZA NAŠE AUTOCESTE: VOLONTIRAJMO ZA NAŠU BUDUĆNOST!Inicijativa Ne damo naše autoceste! ( kojoj e priključio i Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije) poziva sve građanke i građane da se uključe u akciju prikupljanja potpisa za referendum protiv davanja autocesta u koncesiju koja će se odvijati od 11. do 25. listopada na području cijele Hrvatske Koji su ciljevi ove akcije? - spriječiti koncesiju autocesta koja je financijski, društveno i gospodarski štetna - spriječiti da se o našoj budućnosti neodgovorno odlučuje; - aktivno uključiti građanke i građane u odlučivanje o važnim društvenim pitanjima koja imaju dalekosežne posljedice. Kako pomoći? Volontirajte na štandu inicijative Ne damo naše autoceste! u dijelu grada u kojem živite ili radite. 
Ako želite volontirati u Puli,  na jednu od dvije navedene e-mail adrese pošaljite svoje i prezime i broj mobilnog telefona: - koordinator Goran Matić,  gsm broj 097 699 9529,  e-mail    Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. - Zelena Istra , broj 052 605 065,

e-mail   Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. Ukoliko želite volontirati u drugim mjestima u Istri  (Labin, Pazin, Poreč, Buje, Buzet, Umag, Novigrad) , javite se na navedene e-mail adrese i dat ćemo vam kontakte koordinatora u tim gradovima. Ne damo naše autoceste!Volontirajmo i zajedno odlučimo o našoj budućnosti
Inicijativu Ne damo naše autoceste! pokrenulo je 7 organizacija civilnog društva (Pravo na grad, Zelena akcija, GONG, Mreža mladih Hrvatske, Centar za mirovne studije, Savez udruga Klubtura, Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju), 5 sindikalnih središnjica (NHS, HURS, MHS, SSSH, URSH) te dva cestarska sindikata (Nezavisni cestarski sindikat i Sindikat radnika Hrvatskih autocesta i cesta). Ovih četrnaest organizacija osnovalo je Organizacijski odbor za izjašnjavanje birača o potrebi da se zatraži raspisivanje referenduma o uređenju pitanja davanja hrvatskih autocesta u koncesiju, a inicijativi su se priklju& #269;ile i brojne druge organizacije (sindikati, udruge i građani) iz svih krajeva Hrvatske. Organizacijskom odboru su se priključile i druge organizacije i sindikati na lokalnoj razini.    Molimo vas da ovaj poziv proslijediti svima koji bi mogli biti zainteresirani za volontiranje.  JESTE LI ZNALI da Vlada RH namjerava dati naše autoceste privatnom koncesionaru na 40 godina?Autoceste su naš veliki razvojni projekt i nikad u povijesti Republike Hrvatske nije tako vrijedna imovina dana u koncesiju.Sedam razloga zašto je koncesija autocesta štetna za hrvatske građane:
1. Poklonit ćemo zaradu od 80 milijardi kuna privatnom koncesionaruKoncesionar će u ovih četrdeset godina zaraditi na autocestama oko 80 milijardi kuna. Za taj isti novac možemo izgraditi 300 bolnica, 2000 škola ili 4000 vrtića.
2. Koncesija neće riješiti problem duga za autocesteOd koncesionara bismo dobili oko 3 milijarde eura, što je nedovoljno za pokrivanje duga za autoceste, a odrekli bismo se prihoda od cestarina, tj. mogućnosti da dug vraćamo.
3. Mi preuzimamo rizik, privatni koncesionar ubire profitDržava će garantirati koncesionaru količinu prometa na autocestama i ako ga ne bude dovoljno - morat ćemo koncesionaru pokriti razliku u prihodima.
4. Imat ćemo veće cijene cestarinaKoncesije autocesta u SAD-u, Velikoj Britaniji, Španjolskoj i mnogim drugim zemljama uzrokovale su povećanje cijena cestarina, a to dokazuju i veće cestarine dionica koje su u Hrvatskoj već pod koncesijom u odnosu na one koje nisu.
5. Povećat će se troškovi održavanja lokalnih cesta i smanjiti sigurnost u prometuKoncesionari zbog troškova održavanja autocesta podižu cijene cestarina za kamione, zbog čega kamioni prelaze na lokalne ceste. Više kamiona na lokalnim cestama znači i više pretjecanja, a time i više prometnih nesreća.
6. Izgubit ćemo stratešku polugu ekonomskog razvojaOdređivanjem cijene cestarina država može utjecati na izvoz, turizam, ukupnu cijenu roba i usluga, ruralni razvoj i druge ekonomske faktore. Ako se odreknemo upravljanja autocestama, odričemo se i bitne poluge za kreiranje vlastite ekonomske budućnosti!
7. Nije istina da ne postoje druga rješenja!Koncesija je samo jedan od mogućih modela monetizacije duga, i to najlošiji: radi kratkoročne dobiti daje se imovina koja dugoročno stvara zaradu. Vlada dosad nije razmotrila NITI JEDAN DRUGI model monetizacije kao što je npr. izdavanje obveznica. Nije pristupila ni reprogramiranju duga, a kamoli ukinula političko kadroviranje u upravljanju autocestama čime bi se ostvarile velike uštede i u isto vrijeme zadržala zarada od naših autocesta!
Preko četrdeset godina smo ih gradili, a sada ih poklanjamo nekome da na njima četrdeset godina zarađuje!

više informacija na: www.facebook.com/nedamonaseautoceste