Sindikat poslao apel Vladi i Upravi: 3. maj treba veću zaposlenost i nove poslove

https://www.novilist.hr/novosti/gospodarstvo/sindikat-brodogradiliste-3-maj-treba-vecu-zaposlenost-i-nove-poslove/

3.MAJ

Iz Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije u utorak su poručili da je riječkom brodogradilištu 3. maj potrebno osigurati veću zaposlenost i nove poslove koji će osigurati njegovu dugoročnu opstojnost, zadržavanje i zapošljavanje radnika.

Voditelj riječkog ureda Sindikata Vedran Sabljak kazao je na konferenciji za novinare da 3. maj radi, ali mu treba osigurati još poslova, da postoji novogradnja koja je pri kraju i neki manji poslovi, što je nedovoljno za dugoročnu opstojnost brodogradilišta.

“Apeliramo da Vlada – uza sve što je dosad poduzela za opstojnost 3. maja na osiguravanju plaća i novih poslova – što hitnije osigura jamstva za gradnju samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (527) te apeliramo i na Upravu da osigura poslove koji će značiti dugotrajniju opstojnost brodogradilišta”, rekao je.

Sabljak je naveo i da se pojavio tehnološki višak od 18 radnika, da ne zna hoće li biti dodatnih viškova te da će sindikat dati suglasnost poslodavcu za one radnike koji pristanu na odlazak i ponuđene uvjete.

Za ostale radnike je uvjet da im se najprije pokuša pronaći drugo radno mjesto putem prekvalifikacije, a ako to iz nekog razloga nije moguće, da ih se uputi Radničkom vijeću koje će se očitovati o svakom pojedinom radniku.

Prema informacijama kojima raspolaže, nijedan od tih 18 radnika nije podnio zahtjev za zaštitu prava, što ukazuje da su se složili s ponuđenim uvjetima. Dodao je da je riječ o uglavnom administrativnim radnicima i onima koji imaju uvjete za mirovinu. Sabljak smatra da sve radnike, za koje je to moguće, treba zadržati u brodogradilištu.

Govoreći o poslovnim aktivnostima riječkog brodogradilišta, povjerenik sindikata u 3. maju Dalibor Čupković izjavio je da predstoji primopredaja tankera za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija “Santiaga” (723), zatim broda za prijevoz automobila (514) za grčki Naptune Lines te da se radi na jahti Itaqua Benutti i na dijelu opremanja za polarni kruzer Scenic grupe.

“Dogovara se završetak samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (527), gdje uza sav napor koji je do sada za opstanak 3. maja uložila Vlada, apeliramo na dodatni angažman u rješavanju pitanja jamstva,” rekao je i ustvrdio da takvi poslovi zapravo znače opstojnost brodogradilišta.

Šikaniranje i mobing u pulskoj Zračnoj luci? Direktorica Nina Vojnić Žagar odbacuje teške optužbe

https://www.istra24.hr/politika-i-drustvo/sikaniranje-i-mobing-u-pulskoj-zracnoj-luci-direktorica-nina-vojnic-zagar-odbacuje-teske-optuzbe

Ove tvrdnje potvrđuje i predsjednica Sindikata Istre i Kvarnera Marina Cvitić koja je, kako kaže, o katastrofalnom stanju na aerodromu u nekoliko navrata obavijestila nadležnog ministra prometa Olega Butkovića.

Zadnje pismo sindikalistica Cvitić ministru je uputila prije dvadesetak dana. No, do danas na dopise nije dobila odgovor.

ZLP

KREĆU PREGOVORI OKO POVEĆANJA PLAĆA U HERCULANEI, PULAPROMETU I VRTIĆIMA: "Ako tražimo 10, 12 ili 13 posto, to je jedva pola od razine koja je bila prije 10 godina"

https://www.glasistre.hr/pula/krecu-pregovori-oko-povecanja-placa-u-herculanei-pulaprometu-i-vrticima-ako-trazimo-10-12-ili-13-posto-to-je-jedva-pola-od-razine-koja-je-bila-prije-10-godina-776996

Pregovori Pula

Rajko Kutlača, voditelj pulskog ureda Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije, kaže da je kolektivno pregovaranje formalno počelo u Herculanei, ali s obzirom da je bila smjena direktora, bilo je u malom zastoju i sad će se nastaviti. Započeli su pregovori i u Pulaprometu te u Dječjim vrtićima Pula, potvrđuje.

Što se tiče iznosa povećanja plaća, Kutlača navodi da su potraživanja različita.

 

- Zaostaci su, ustvari, jako veliki. Kad pogledate koliko su u zadnjih deset godina rasle prosječne i minimalne plaće, zaostaci radnika u komunalnim poduzećima su enormni. Ako tražimo 10, 12 ili 13 posto, to je jedva pola od onog iznosa da bi radnici ostali na razini koja je bila prije deset godina. Neto plaće rastu od 2010. godine rastu od 36 posto pa nadalje. Ne govorimo o cijenama i troškovima, nego o plaćama primatelja usluga koje su rasle, a pružateljima usluga su ostale iste. Jasno je da se to ne može na brzinu riješiti, kazao je Kutlača.

Valamar planira plaće svojih radnika uskladiti s europskima

 

https://www.istriaterramagica.eu/novosti/gospodarstvo/valamar-planira-svoje-hrvatske-place-uskladiti-s-europskima/?fbclid=IwAR2WcRR634T3X-Bu1cAYD-zStmNe_ZaYrlUbZK_gxhIW_We99b5arBQ8Ve8

safe image

Marina Cvitić, predsjednica Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije izjavila je: „Nakon izdašnih nagrada koncem prošle godine, Valamar je i ove godine napravio značajan iskorak u povećanju plaća i materijalnih primanja radnika pa će značajnije povećanje plaća imati i radnici na kvalificiranim, stručnim, odnosno specijalističkim pozicijama. Povećanje plaće i druga materijalna prava jedini su način da se zadrže postojeći radnici, ali i privuku novi radnici. Žao nam je što je pandemija koronavirusa, koja se nažalost nastavlja već treću godinu za redom, usporila rast materijalnih prava. Stoga nas raduje da je najveća turistička kompanija u Hrvatskoj, Valamar Riviera, u ovim izuzetno teškim i izazovnim vremenima, unatoč posljedicama koje se još uvijek osjećaju, značajno podigla ljestvicu i pokazala put i ostalim kompanijama da krilatica ‘čovjek je ključ uspjeha u turizmu’ nije samo puka fraza“.